Verksamhetsutveckling Kundservice

Vi hjälper våra kunder att utveckla en kundcentrerad strategi som förbättrar kundupplevelsen och ökar kundnöjdheten. Det gör vi genom att skapa effektiva processer, använda modern teknik som AI och automatisering samt genom mätningar och analyser för övervaka och förbättra kundservice.

Vilka områden fokuserar vi på inom kundservice?

 

  • Kundcentrerad strategi: Utveckla en strategi som sätter kunden i fokus, med målet att förbättra kundupplevelsen och därmed öka kundnöjdheten.
  • Effektiv processhantering: Implementera effektiva processer för att hantera kundärenden snabbt och korrekt, vilket minskar handläggningstider.
  • Användning av teknik: Utnyttja modern teknik som AI och automatisering, som t ex chatbots och självbetjäningsportaler, för att förbättra kundservice.
  • Kontinuerlig utbildning & Workforce Management: Säkerställa att kundserviceteamet får kontinuerlig utbildning och utveckling samt resurssätts på bra sätt.
  • Mätning och analys: Använda mätningar och analyser för att kontinuerligt övervaka och förbättra kundserviceprestanda, som till exempel kundnöjdhetsundersökningar och feedbacksystem.
Verksamhetsutveckling Kundservice

Tre exempel på hur vi skapar affärsnytta inom kundservice​

1. Optimering av kanalstrategi: Genom att analysera kundernas behov och preferenser hjälper vi företag att välja rätt mix av kanaler. Detta förbättrar kundupplevelsen och effektiviteten, vilket i slutändan ökar kundlojaliteten och minskar kostnaderna.
2. Matchar verksamhetens behov med teknik: Vi hjälper våra kunder att implementera och optimera kundserviceverksamheten genom att matcha system och processer som förbättrar kundservice. Det i sin tur ökar affärsvärdet genom snabbare och mer effektiva lösningar på kundernas problem.​
3. Användning av AI och självservicelösningar: Genom att integrera AI och självservicelösningar hjälper vi verksamheter att effektivisera kundserviceprocesser. Detta minskar behovet av bemannade kanaler och leder till lägre driftskostnader. Ett ärende ska också eskaleras till kundtjänstmedarbetare vid rätt tillfälle, vilket då leder till ökad kundnöjdhet.​

Emma berättar gärna mer

emma.link@redway.se
073-370 35 53

Vi kan hjälpa dig på det sätt som passar dig!

Redway logo

Redway

 

Våra Redway-paketerade lösningar fokuserar på att förbättra kundservice, kundresor och kommunikation samt effektivisera kontaktcenter.

Apsfront PRO logo

Absfront Pro

 

Anlita våra expertkonsulter för att stötta upp ditt interna team eller ditt projekt med de resurser som du behöver.

Absfront Guide

Absfront Guide

 

Absfront Guide är för dig som vill ha tillgång till en expert som bollplank några gånger per månad.