Seminarier och Event

Välkommen att delta på våra seminarier, webbinarier och andra event för att lyssna på nyheter och information om Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement, Power Platform och Azure Integrations. Nedan finner du våra kommande event, samt några som redan är genomförda och som du kan ta del av i efterhand.

Kommande event

Just nu har vi inga kommande event inplanerade. 

Genomförda event – se i efterhand

Välkommen till ett webinar, där vi går igenom vilken funktionalitet Microsoft Copilot erbjuder inom Microsoft Dynamics 365, och CRM i synnerhet. Helena Fuchs, affärsområdeschef på Microsoft, pratar med Thomas Laine, affärsutvecklare och partneransvarig på Absfront, och ger oss även en inblick i framtiden med AI och Microsoft Copilot.
 

 

Sebastian Merlöv och Thomas Laine pratar med Axel Girgensohn på Absfront för att fördjupa sig inom kundserviceområdet och Omnichannel for Customer Service, som utökar funktionerna i Dynamics 365 Customer Service, med t ex fler kanaler och smarta verktyg

 

Thomas Laine och Sebastian Merlöv bjuder in Stephan Johansson, verksamhetskonsult inom Customer Experience på Absfront och Redway, och diskuterar möjligheter och utmaningar inom kundserviceområdet.

 

Strömlinjeforma kundservice med AI

Att kunna dra nytta av AI för att förbättra verksamhetsprocesser är idag en nödvändighet för att hänga med i konkurrensen.

I detta webinar får du insikter i vilka funktioner i Microsoft Copilot for Service din kundtjänstorganisation kan dra nytta av.

Vi bjuder in Christian Wessel, integrationsexpert på Absfront, och pratar om hur integrationer fungerar och vad  man ska tänka på när det är dags att integrera olika system. 

 

Strömlinjeforma försäljningen med AI

Att kunna dra nytta av AI för att förbättra verksamhetsprocesser är idag en nödvändighet för att hänga med i konkurrensen.

I detta webinar får du insikter i vilka funktioner i Microsoft Copilot for Sales din säljorganisation kan dra nytta av.

Vi bjuder in Lotta Abrahamsson och diskuterar vad man ska tänka på när man implementerar marknadsapplikationen Customer Insights och hur man kan använda applikationen i hela organisationen.

 

Vi bjuder in Emily Skyllermark som är leveransansvarig och ger tips och råd om hur du lyckas med ditt CRM-projekt.

 

frukostbild

Så hittar du rätt AI-satsningar i din kundservice

Malmö 6 mars, Göteborg 18 april, Stockholm 24 april

Även om många företag avser att investera i AI är det svårt att veta i vilken ände man ska börja. Att satsa på felområde kan både påverka effekten och kundupplevelse. I denna frukost vill vi guida dig i hur du hittar och gör rätt AI-satsningar.

Denna frukost arrangeras i samarbete med Kontakta Sverige.

Vi följer upp avsnitt 5 med ett ytterligare avsnitt med Peter Rhodin från Microsoft.

 

I detta avsnitt bjuder Sebastian och Thomas in Peter Rhodin från Microsoft för att diskutera Microsoft AI-lösning Copilot.

 

Sebastian Merlöv och Thomas Laine pratar om hur AI i Microsoft Dynamics 365, Copilot, kan hjälpa säljare, marknadsförare och kundservicemedarbetare att bli mer effektiva.

 

Microsoft kan genom sina partners, bland annat Absfront, stötta med finansiering i olika CRM-projekt. Thomas Laine och Sebastian Merlöv reder ut hur det fungerar.

 

CRM som innefattar Marknads- Försäljnings- och Serviceprocessen kan ibland upplevas övermäktig att implementera för sin organisation, oavsett om man är liten eller stor. Thomas och Sebastian berättar om hur man kan ta sig an denna uppgift genom konceptet Absfront Easy.

 

Premiär för CRM-snack med Thomas Laine och Sebastian Merlöv! Thomas är en av de mest erfarna i Sverige inom Microsoft Dynamics efter en lång karriär på Microsoft med ansvar kring detta område. Sebastian är en av Microsofts partners med längst erfarenhet inom CRM kopplat till Dynamics 365. I det första avsnittet reder Thomas och Sebastian ut begreppen CRM och Customer Journey och hur de hänger ihop.

 

Webinar – Så kan AI lyfta era kundinsikter och er lönsamhet

Vill du lära dig mer om hur du kan använda AI för att fånga kundinsikter och utveckla er kundupplevelse? Se vårt webinar från den 20 oktober 2023 här!

 

Webinar – Release Wave 2 2023

Vi delar med oss av nyheter för Power Platform, D365 Sales, D365 Customer Service och D365 Customer Insights Journeys.

Jobba smart med en 360-graders kundvy

Undersökningar säger att man kan öka sin försäljning med 10% genom en komplett 360-graders kundvy. Här berättar Sebastian Merlöv hur man kan arbeta smart med detta med hjälp av Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement.