Välkommen att delta på våra seminarier, webbinarier och andra event för att lyssna på nyheter och information om Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement, Power Platform och Azure Integrations. Nedan finner du våra kommande event, samt några som redan är genomförda och som du kan ta del av i efterhand.
Kommande event
Just nu har vi inga kommande event inplanerade.
Genomförda event – se i efterhand
Webinar – Gör dig redo för Microsoft Copilot – 27 augusti 2024
CRM-snack Avsnitt 11: Omnichannel for Customer Service
Sebastian Merlöv och Thomas Laine pratar med Axel Girgensohn på Absfront för att fördjupa sig inom kundserviceområdet och Omnichannel for Customer Service, som utökar funktionerna i Dynamics 365 Customer Service, med t ex fler kanaler och smarta verktyg
CRM-snack Avsnitt 10: Kundservice
Thomas Laine och Sebastian Merlöv bjuder in Stephan Johansson, verksamhetskonsult inom Customer Experience på Absfront och Redway, och diskuterar möjligheter och utmaningar inom kundserviceområdet.
Strömlinjeforma kundservice med AI
Att kunna dra nytta av AI för att förbättra verksamhetsprocesser är idag en nödvändighet för att hänga med i konkurrensen.
I detta webinar får du insikter i vilka funktioner i Microsoft Copilot for Service din kundtjänstorganisation kan dra nytta av.
CRM-snack Avsnitt 9: Integrationer
Vi bjuder in Christian Wessel, integrationsexpert på Absfront, och pratar om hur integrationer fungerar och vad man ska tänka på när det är dags att integrera olika system.
Strömlinjeforma försäljningen med AI
Att kunna dra nytta av AI för att förbättra verksamhetsprocesser är idag en nödvändighet för att hänga med i konkurrensen.
I detta webinar får du insikter i vilka funktioner i Microsoft Copilot for Sales din säljorganisation kan dra nytta av.
CRM-snack Avsnitt 8: Hur du kommer igång med marknadsmodulen Customer Insights
Vi bjuder in Lotta Abrahamsson och diskuterar vad man ska tänka på när man implementerar marknadsapplikationen Customer Insights och hur man kan använda applikationen i hela organisationen.
CRM-snack Avsnitt 7: Hur du lyckas med ditt CRM-projekt
Vi bjuder in Emily Skyllermark som är leveransansvarig och ger tips och råd om hur du lyckas med ditt CRM-projekt.
Så hittar du rätt AI-satsningar i din kundservice
Malmö 6 mars, Göteborg 18 april, Stockholm 24 april
Även om många företag avser att investera i AI är det svårt att veta i vilken ände man ska börja. Att satsa på felområde kan både påverka effekten och kundupplevelse. I denna frukost vill vi guida dig i hur du hittar och gör rätt AI-satsningar.
Denna frukost arrangeras i samarbete med Kontakta Sverige.
CRM-snack Avsnitt 6: Fortsättning AI i Microsoft Dynamics 365
Vi följer upp avsnitt 5 med ett ytterligare avsnitt med Peter Rhodin från Microsoft.
CRM-snack Avsnitt 5: Om Copilot med Peter Rhodin från Microsoft
I detta avsnitt bjuder Sebastian och Thomas in Peter Rhodin från Microsoft för att diskutera Microsoft AI-lösning Copilot.
CRM-snack Avsnitt 4: AI i Microsoft Dynamics 365
Sebastian Merlöv och Thomas Laine pratar om hur AI i Microsoft Dynamics 365, Copilot, kan hjälpa säljare, marknadsförare och kundservicemedarbetare att bli mer effektiva.
CRM-snack Avsnitt 3: Hur stöttar Microsoft med finansiering i projekt
Microsoft kan genom sina partners, bland annat Absfront, stötta med finansiering i olika CRM-projekt. Thomas Laine och Sebastian Merlöv reder ut hur det fungerar.
CRM-snack Avsnitt 2: Komma igång enkelt med ett CRM-projekt
CRM som innefattar Marknads- Försäljnings- och Serviceprocessen kan ibland upplevas övermäktig att implementera för sin organisation, oavsett om man är liten eller stor. Thomas och Sebastian berättar om hur man kan ta sig an denna uppgift genom konceptet Absfront Easy.
CRM-snack Avsnitt 1: Vad är CRM och kundresan?
Premiär för CRM-snack med Thomas Laine och Sebastian Merlöv! Thomas är en av de mest erfarna i Sverige inom Microsoft Dynamics efter en lång karriär på Microsoft med ansvar kring detta område. Sebastian är en av Microsofts partners med längst erfarenhet inom CRM kopplat till Dynamics 365. I det första avsnittet reder Thomas och Sebastian ut begreppen CRM och Customer Journey och hur de hänger ihop.
Webinar – Så kan AI lyfta era kundinsikter och er lönsamhet
Vill du lära dig mer om hur du kan använda AI för att fånga kundinsikter och utveckla er kundupplevelse? Se vårt webinar från den 20 oktober 2023 här!
Webinar – Release Wave 2 2023
Vi delar med oss av nyheter för Power Platform, D365 Sales, D365 Customer Service och D365 Customer Insights Journeys.
Jobba smart med en 360-graders kundvy
Undersökningar säger att man kan öka sin försäljning med 10% genom en komplett 360-graders kundvy. Här berättar Sebastian Merlöv hur man kan arbeta smart med detta med hjälp av Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement.