Customer Data Platform
En Customer Data Platform (CDP) samlar och harmonierar data från flera källor för att skapa enhetliga kundprofiler. En CDP gör det möjligt att omedelbart agera på kundinteraktioner när de händer. CDP:er erbjuder avancerad analys och integreras sömlöst med andra system för att förbättra hanteringen av kundrelationer.
Vad är Customer Data Platform?
- Enhetliga kundprofiler: En Customer Data Platfrom, CDP, samlar in och förenar data från flera källor och skapar kundprofiler som ger en samlad bild av beteenden och interaktioner.
- Dataharmonisering: En CDP harmoniserar data genom att identifiera användare över olika enheter och kanaler, vilket gör att all kunddata är korrekt.
- Dataaktivering i realtid: Med en CDP kan man agera på data som förändras i realtid. På så vis kan verksamheter agera på kundinteraktioner direkt när de händer, t ex personaliserade marknadsföringskampanjer.
- Avancerad analys: En CDP möjliggör avancerad analys och ger tillgång till insikter, vilket hjälper företag att förstå kundernas preferenser, att kunna förutsäga beteenden och att fatta beslut baserade på data.
- Integration med andra system: CDP:er integreras sömlöst med andra marknadsförings-, försäljnings- och serviceplattformar, vilket förbättrar den övergripande hanteringen av kundrelationer.
Tre sätt som vi på Absfront skapar affärsnytta med Customer Data Platform
1. Sammanslagning och berikning av data: Vi understödjer kunderna kring hur man samlar in och förenar data från olika källor, skapa omfattande och korrekta kundprofiler som därmed skapar en plats från vilken man kan nyttja datan.
2. Personligt kundengagemang: Vi hjälper våra kunder att utnyttja insikterna från CDP:n för att skapa personliga marknadsföringskampanjer och kundinteraktioner, förbättra kundupplevelsen och öka lojaliteten.
3. Avancerad analys och insikter: Vi ger våra kunder insikter man kan agera på, förstå kundbeteenden, förutsäga trender och fatta datadrivna beslut. Genom att nyttja CDP:n avancerade analysfunktioner.
1. Sammanslagning och berikning av data: Vi understödjer kunderna kring hur man samlar in och förenar data från olika källor, skapa omfattande och korrekta kundprofiler som därmed skapar en plats från vilken man kan nyttja datan.
2. Personligt kundengagemang: Vi hjälper våra kunder att utnyttja insikterna från CDP:n för att skapa personliga marknadsföringskampanjer och kundinteraktioner, förbättra kundupplevelsen och öka lojaliteten.
3. Avancerad analys och insikter: Vi ger våra kunder insikter man kan agera på, förstå kundbeteenden, förutsäga trender och fatta datadrivna beslut. Genom att nyttja CDP:n avancerade analysfunktioner.
Vi kan hjälpa dig på det sätt som passar dig!
Absfront Flex
Vi sätter ihop ett team som implementerar och/eller vidareutvecklar din CDP utifrån dina unika behov.
Absfront Pro
Anlita våra expertkonsulter för att stötta upp ditt interna team med de resurser som du behöver.
Absfront Guide
Vill du ha tillgång till en expert som du kan att kontakt med några gånger per månad som bollplank? Då är Absfront Guide perfekt!