Kontaktcenter

Vi hjälper verksamheter att förbättra kundupplevelsen genom att välja rätt mix av kommunikationskanaler samt implementera processer och automatisering med hjälp av kontaktcenterlösningar.

Vilka områden fokuserar vi på inom kontaktcenter?

 

  • Kanalstrategi: Vi hjälper verksamheter att välja rätt mix av kommunikationskanaler för att förbättra kundupplevelsen och effektiviteten.
  • Arbetssätt och processer: Vi implementerar effektiva arbetssätt och processer som stödjer kundservice och förbättrar hanteringen av kundkontakter med hjälp av ett kontaktcenter. 
  • Integration med befintliga system: Vi ser till att våra kunders kontaktcenter fungerar sömlöst med andra system som CRM, affärssystem och ärendehanteringssystem.
  • Användning av AI och automation: För att effektivisera arbetet inom ett kontaktcenter och minska behovet av onödigt manuellt arbete hjälper vi våra kunder att dra nytta av AI och olika automatiseringar.
  • Kontaktcenter-lösningar som matchar ditt behov: Vi har kompetens och erfarenhet från vanligt förekommande lösningar inom kontaktcenter och kan matcha dina behov mot dessa för att säkra upp flexibilitet, skalbarhet och kostnadseffektivitet.
Verksamhetsutveckling Kontaktcenter

Tre exempel på hur vi skapar affärsnytta inom kontaktcenter

1. Förbättrad kundcentrering: Vi har hjälpt verksamheter att bli mer kundcentrerade genom att skapa tvärfunktionella team och analysera kundernas behov. Detta har lett till bättre kundupplevelser och ökad kundlojalitet.

2. Effektivisering genom digitalisering: Genom att implementera moderna teknologier och digitala lösningar har vi hjälpt företag att effektivisera sina processer. Detta har resulterat i snabbare och mer kostnadseffektiva kundserviceprocesser.

3. Ökad tillgänglighet och enkelhet: Vi har arbetat med att förenkla kundupplevelsen genom att integrera olika kommunikationskanaler och system. Detta har gjort det enklare för kunder att få hjälp och har minskat komplexiteten i kundservicehanteringen.

Emma berättar gärna mer

emma.link@redway.se
073-370 35 53

Vi kan hjälpa dig på det sätt som passar dig!

Absfront Flex

Vi sätter ihop ett kompetent team som projektleder och implementerar eller förvaltar din kontaktcenter-lösning utifrån ett agilt angreppsssätt.

Absfront Pro

Anlita våra erfarna expertkonsulter på kontaktcenter för att stötta upp ditt interna team med de resurser och den specialistkompetens du behöver. 

Absfront Guide

Har du redan en kontaktcenterlösning på plats men skulle vilja ha tillgång till en expert som bollplank några gånger per månad? Då är Absfront Guide perfekt.