Pressmeddelande | Absfront och Redway förenas för att leverera gränslösa kundupplevelser

 

Absfront och Redway, båda en del av CombinedX-familjen, meddelar idag att de slutfört sin fusion och nu verkar under det gemensamma namnet Absfront. Detta strategiska steg kombinerar Absfronts tekniska expertis inom Microsoft Dynamics 365, Azure-integrationer och Power Platform med Redways djupa verksamhetskunnande inom kundservice, kundupplevelser och kommunikation.

Tillsammans bildar de en ledande aktör på den svenska marknaden för helhetslösningar inom Customer Experience.

“Vi har sett en allt större efterfrågan från kunderna att få växelverkan mellan teknik och verksamhetskunnande för att maximera effekten av de IT-lösningar som har fokus på att förbättra kundrelationer och optimera arbetssätt inom dessa områden,” säger Sebastian Merlöv, VD för Absfront. “Genom att kombinera våra styrkor blir vi den största och mest kompletta leverantören med experter på plats i Sverige inom dessa områden.”

Emma Link, affärsområdesansvarig för Business Services, tillägger: “Sammangåendet med Absfront är spännande då vi länge sett stora möjligheter kring hur våra kunders verksamheter kan utvecklas tillsammans med den senaste tekniken för att förbättra såväl processer, arbetssätt som deras kundrelationer. Nu blir vi nästan 60 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping som tillsammans kan stötta våra gemensamma kunder i denna utveckling.”

Christian Säfström, affärsområdesansvarig för Technology Services på Absfront, kommenterar: “I våra dialoger med kunder har vi märkt hur viktigt det är att tekniska lösningar inom Microsoft Dynamics 365, AI och Power Platform integreras med verksamhetsnära tjänster. Genom att kombinera vår tekniska expertis med Redways kompetens och paketerade lösningar inom kundservice och kommunikation kan vi nu erbjuda en komplett lösning som möter både tekniska och affärsmässiga behov.”

Den sammanslagna verksamheten kommer att fortsätta erbjuda samtliga expertområden sedan tidigare där varumärket Redway nu återfinnas för paketerade tjänster kring kontaktcenter, kundresor, kommunikation m.m. som lanserades i början av året (https://absfront.se/paketerade-losningar/paketerade-losningar-for-kundservice/).

Kunder och samarbetspartners kan förvänta sig en sömlös övergång med bibehållna kontaktpersoner och tillgång till ett bredare utbud av tjänster och expertis.

Om Absfront

Absfront är ett ledande specialistföretag inom CombinedX-koncernen med fokus på att skapa integrerade och obegränsade kundresor genom att kombinera verksamhetskunnande och teknisk expertkompetens på Microsoft Dynamics 365, den ledande plattformen för kundresor, Customer Experience och AI-driven CRM. Absfront är ett av Sveriges ledande företag inom området med nästan 60 medarbetare i Malmö, Göteborg, Stockholm och Linköping

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Sebastian Merlöv, VD Absfront

E-post: sebastian.merlov@absfront.com

Telefon: 0705-179403

Emma Link, Affärsområdesansvarig Business Services

E-post: emma.link@absfront.com

Telefon: 0733-703553

Christian Säfström, Affärsområdesansvarig Technology Services

E-post: christian.safstrom@absfront.com

Telefon: 0705-705037