Redway Quick Scan

Redway Quick Scan syftar till att snabbt och effektivt ge en nulägesanalys för att underlätta beslutsfattande och åtgärder. ​​Redway Quick Scan kan göras inom områdena Kundservice, Kundresan, AI, ISO, Telefoni och Datakom.

Vad är Redway Quick Scan?​

 

Behovet av snabba och tydliga insikter har ökat i takt med att marknaden förändras, och Redway Quick Scan är ett verktyg som syftar till att snabbt och effektivt ge en överskådlig bild av läget för att underlätta beslutsfattande och inriktning för eventuell fortsatta åtgärder och aktiviteter. ​​

Redway Quick Scan kan göras inom områdena Kundservice, Kundresan, AI, ISO, Telefoni och Datakom. 

Redway - Quick Scan

Redway Quick Scan skapar affärsnytta på flera sätt

Snabb översikt: Ger en snabb och effektiv analys av nuvarande processer eller system, vilket sparar tid jämfört med mer omfattande granskningar.

    Identifiering av förbättringsområden: Hjälper företag att pinpointa specifika områden där effektiviteten kan ökas, kostnader kan sänkas eller där det finns potential för innovation.​

      Riskbedömning: Identifierar potentiella risker och hot som kan påverka verksamheten, vilket gör att företag kan agera proaktivt.​

        Datadrivna insikter: Baserar rekommendationer på konkret data, vilket ger en solid grund för strategiska beslut.

          Kundfokus: Kan inkludera analyser av kundupplevelse och användarbeteende, vilket gör det möjligt för företag att anpassa sina tjänster för att bättre möta kundernas behov.​

            Inledande strategisk planering: Bidrar till att skapa en tydlig plan för framtida utveckling och investeringar, vilket kan öka konkurrenskraften.​

              Quick Scan-paket​

              Quick Scan Kundservice​

              Vi identifierar hur ni kan öka effektivitet och kundnöjdhet i er kundservice utifrån smartare processer och förbättrat samarbete​.

              Quick Scan Kundresan

              Vi hjälper er att mappa en utvald kundresa där vi identifierar förbättringsområden för att öka kundnöjdheten.

              Quick Scan AI​

              Vi hjälper er att identifiera hur nu kan använda AI för att förbättra och effektivisera er kundservice.

              Quick Scan ISO

              Vi hjälper er att identifiera hur ni kan använda ISO-standarder för att förbättra och effektivisera era processer, säkerställa kvalitet och efterlevnad samt stärka förtroendet hos era kunder och partners.

              Quick Scan Telefoni

              Vi hjälper er att identifiera hur ni kan kostnadsoptimera er telefoni och maximera användarnyttan.

              Quick Scan Datakom​

              Vi hjälper er att identifiera hur ni kan optimera och effektivisera era datakommunikationslösningar för att förbättra prestanda, säkerhet och tillförlitlighet i era nätverk och tjänster.

              Quick Scan – Aktivitetsöversikt

              1. Start

              Kort introduktion & planering.

              Est. tid 4-6h

              2. Workshop/Intervju

              Genomgång av bakomliggande dokumentation från verksamheten.

              Est. tid 8h

              3. Sammanställning & analys​

              Sammanställer underlag samt framtagning av en Quickscan-analys.

              Est. tid 10h

              4. StartQuick Scan rapport​

              Presentation av rapport för uppdragsgivare samt rekommendation kring nästa steg.

              Est. tid 4h

              Quick Scan – Rapport Topics​

              • Kort beskrivning kring nuvarande läge & underlag för rapporten
              • Kort beskrivning kring nuvarande läge & underlag för rapporten
              • Förslag på 1-5 aktiviteter för att nå ovan effekter
              • Sammanfattad rekommendation

              Quick Scan – Vad händer sen?​

              Anlita en expert​
              Beroende på behov kan en eller flera experter från oss löpande över tid utveckla utefter de förbättringsmöjligheter som Quick Scan resulterade i.

              Contact Center Blueprint​
              Om Quick Scan identifierade stor förbättringspotential kopplat till ditt Contact Center är ett Contact Center Blueprint en naturlig fortsättning.

              Redway Customer Journey Map
              När en Quick Scan ger resultatet att det i kundresan ligger många möjligheter eller utmaningar som kräver djupare analys stöttar vi dig att göra denna mappning och analys i mer detalj.​

              Redway KPI​
              Om Quick scan ger resultatet att nuvarande KPI:er behöver ses över för att kunna optimera affärsprocesser och/eller kundnöjdhet är detta ett bra nästa steg.

              Redway Management Framework​
              När Quick Scan identifierar ett flertal olika förbättringsmöjligheter av din kundservice kan Redway Management Framework bli det ramverk som hjälper verksamheten att ta nästa steg.

              Läs mer om våra andra paketerade Redway-lösningar

              Redway - Part of Absfront

              Redway Contact Center Blueprint

              Vi analyserar behoven, skapar en blueprint och levererar agilt där det ger mest effekt.

              Redway - Part of Absfront

              Redway Customer Journey​

              Vi kartlägger kundresan för att stärka lojalitet och identifiera förbättringsområden.

              Redway - Part of Absfront

              Redway KPI

              Vi utgår från färdiga förslag på KPI:er för att mäta framgång inom kundservice-verksamheten där vi redan från början har färdiga mallar. ​

              Redway - Part of Absfront

              Redway Management Framework​

              Med vår erfarenhet har vi hjälpmedel för att utveckla kundservice och möta både verksamhetens och kundernas behov.

              Marcus Bramlöv, Kundserviceexpert

              Vill du veta mer hur vi kan hjälpa ditt företag?

              Marcus berättar gärna mer

              marcus.bramlov@redway.se
              073-068 39 13