Ta del av vår webinarserie CRM-snack

med Thomas Laine och Sebastian Merlöv

I CRM-snack delar Thomas Laine och Sebastian Merlöv med sig av erfarenheter och tips om CRM, kundresan samt projekt kopplat till Microsoft Dynamics 365. Ta del av alla våra avsnitt av CRM-snack här!

CRM-snack Avsnitt 15: Periodisera affärer i CRM-systemet

När säljavdelningen har fått snurr på affärsmöjligheter och vunna affärer i CRM-systemet vill man gärna få dessa att hänga ihop med prognoser och resultatet i verksamheten.

Ofta har man affärer som löper under en viss tid och inte sällan har man löpande affärsmodeller, som t ex försäljning av licenser.

Då kan man dra nytta av CRM-systemets verktyg för att periodisera affärer. Detta hjälper till att förutse framtida intäkter och kan vara till stor nytta för verksamheten. 

 

CRM-snack avsnitt 14: Kan en CRM-lösning vara nyckeln till att uppnå affärsmålen?

Kan en CRM-lösning vara nyckeln till att realisera affärsmål och uppnå nyckeltal? Och kan man på så sätt motivera en investering i systemet? Detta är frågor som Sebastian Merlöv och Thomas Laine tar sig an i detta CRM-snack.

 

CRM-snack avsnitt 14: Kan en CRM-lösning vara nyckeln till att uppnå affärsmålen?

Kan en CRM-lösning vara nyckeln till att realisera affärsmål och uppnå nyckeltal? Och kan man på så sätt motivera en investering i systemet? Detta är frågor som Sebastian Merlöv och Thomas Laine tar sig an i detta CRM-snack.

 

När man har fått sitt säljstöd, kundservicesystem och marknadsföringssystem att hänga ihop genom ett integrerat CRM-system kommer ofta nästa utmaning: att få det att lira med affärssystemet. Sebastian och Thomas pratar om hur man integrerar affärssystemet och CRM-systemet för att få en komplett bild över kundresan.

 

Thomas Laine talar med Helena Fuchs, affärsområdeschef på Microsoft, om hur man kan använda och nyttja Copilot. Thomas och Helena pratar om hur man kan skapa värde med Copilot t ex inom försäljning och kundnöjdhet. Mycket handlar också om att få medarbetarna att anamma Copilot för att underlätta och effektivisera deras arbete – vilket i slutändan ger nöjdare medarbetare.

 

Sebastian Merlöv och Thomas Laine pratar med Axel Girgensohn på Absfront för att fördjupa sig inom kundserviceområdet och Omnichannel for Customer Service, som utökar funktionerna i Dynamics 365 Customer Service, med t ex fler kanaler och smarta verktyg

 

Thomas Laine och Sebastian Merlöv bjuder in Stephan Johansson, verksamhetskonsult inom Customer Experience på Absfront och Redway, och diskuterar möjligheter och utmaningar inom kundserviceområdet.

 

Vi bjuder in Christian Wessel, integrationsexpert på Absfront, och pratar om hur integrationer fungerar och vad  man ska tänka på när det är dags att integrera olika system. 

 

Vi bjuder in Lotta Abrahamsson och diskuterar vad man ska tänka på när man implementerar marknadsapplikationen Customer Insights och hur man kan använda applikationen i hela organisationen.

 

Vi bjuder in Emily Skyllermark som är leveransansvarig och ger tips och råd om hur du lyckas med ditt CRM-projekt.

 

Vi följer upp avsnitt 5 med ett ytterligare avsnitt med Peter Rhodin från Microsoft.

 

I detta avsnitt bjuder Sebastian och Thomas in Peter Rhodin från Microsoft för att diskutera Microsoft AI-lösning Copilot.

 

Sebastian Merlöv och Thomas Laine pratar om hur AI i Microsoft Dynamics 365, Copilot, kan hjälpa säljare, marknadsförare och kundservicemedarbetare att bli mer effektiva.

 

Microsoft kan genom sina partners, bland annat Absfront, stötta med finansiering i olika CRM-projekt. Thomas Laine och Sebastian Merlöv reder ut hur det fungerar.

 

CRM som innefattar Marknads- Försäljnings- och Serviceprocessen kan ibland upplevas övermäktig att implementera för sin organisation, oavsett om man är liten eller stor. Thomas och Sebastian berättar om hur man kan ta sig an denna uppgift genom konceptet Absfront Easy.

 

Premiär för CRM-snack med Thomas Laine och Sebastian Merlöv! Thomas är en av de mest erfarna i Sverige inom Microsoft Dynamics efter en lång karriär på Microsoft med ansvar kring detta område. Sebastian är en av Microsofts partners med längst erfarenhet inom CRM kopplat till Dynamics 365. I det första avsnittet reder Thomas och Sebastian ut begreppen CRM och Customer Journey och hur de hänger ihop.