Verksamhetsutveckling Kundservice
Vi hjälper våra kunder att utveckla en kundcentrerad strategi som förbättrar kundupplevelsen och ökar kundnöjdheten. Det gör vi genom att skapa effektiva processer, använda modern teknik som AI och automatisering samt genom mätningar och analyser för övervaka och förbättra kundservice.
Vilka områden fokuserar vi på inom kundservice?
- Kundcentrerad strategi: Utveckla en strategi som sätter kunden i fokus, med målet att förbättra kundupplevelsen och därmed öka kundnöjdheten.
- Effektiv processhantering: Implementera effektiva processer för att hantera kundärenden snabbt och korrekt, vilket minskar handläggningstider.
- Användning av teknik: Utnyttja modern teknik som AI och automatisering, som t ex chatbots och självbetjäningsportaler, för att förbättra kundservice.
- Kontinuerlig utbildning & Workforce Management: Säkerställa att kundserviceteamet får kontinuerlig utbildning och utveckling samt resurssätts på bra sätt.
- Mätning och analys: Använda mätningar och analyser för att kontinuerligt övervaka och förbättra kundserviceprestanda, som till exempel kundnöjdhetsundersökningar och feedbacksystem.
Tre exempel på hur vi skapar affärsnytta inom kundservice
Vi kan hjälpa dig på det sätt som passar dig!
Vi sätter ihop ett team som implementerar och/eller förvaltar din kundservice-verksamhet utifrån ett agilt angreppssätt.
Anlita våra expertkonsulter för att stötta upp ditt interna team med de resurser som du behöver.
Behöver du ha tillgång till en expert som du kan att kontakt med några gånger per månad som bollplank? Då är Absfront Guide perfekt för dig!