Absfront Accelerator 365

Absfront Accelerator 365 är en tilläggslösning till Microsoft Dynamics 365, primärt användbar för tjänsteföretag och tillverkande företag. Lösningen innehåller vanligt förekommande konfigurationer och smarta funktioner som förbättrar processerna främst för sälj och kundservice.

Vad är Absfront Accelerator 365?​

 

Absfront Accelerator 365 är en tilläggslösning, primärt användbar för företag inom tjänstesektorn och tillverkningsindustrin. Denna lösning skräddarsyr Microsoft Dynamics 365 för den nordiska marknaden och ger företag en konkurrensfördel genom att tillhandahålla branschspecifika bästa praxis. ​

Absfront Accelerator 365 innehåller vanligt förekommande konfigurationer och smarta verktyg som stödjer hela CRM-processen från Marknad, Försäljning och Service.​

Absfront Accelerator går att utöka med ett antal kompletterande mallar för Utbildning, Installerad Bas, Resurshantering och Fastighetsservice​.

Absfront Accelerator 365

Affärsnytta i korthet

 

Minska kostnaden för CRM-implementationen

Minska kostnaden 

Minska både kostnaden och tiden för att implementera Dynamics 365, men även support och underhåll.

 

Säkerställa ”best practice” för kundens bransch redan från start.

Branschanpassad

Säkerställa ”best practice” för kundens bransch redan från start.

 

Förbättra företagets förmåga att öka försäljningen och stärka kundrelationerna.

Ökad försäljning

Förbättra företagets förmåga att öka försäljningen och stärka kundrelationerna.

 

Märkbart förbättra användarnas upplevelse och minska administrativa moment.

Användarvänlighet

Märkbart förbättra användarnas upplevelse och minska administrativa moment​.

 

Minst 15 sätt som Absfront Accelerator 365 förbättrar Dynamics 365 Sales och Customer Service

1. Rollbaserade appar: Absfront Accelerator 365 erbjuder flera förkonfigurerade appar baserade på olika roller och scenarier, vilket ger användarna anpassade verktyg för deras specifika behov.

2. Leads: Förbättrad hantering av leads med mer avancerade funktioner och anpassningar.

3. Konton: Förbättrad hantering av kundkonton med fler vyer och funktioner.

4. Kontakter: Förbättrad hantering av kontakter med ytterligare funktioner och vyer.

5. Aktiviteter: Fler funktioner för att hantera aktiviteter som möten och telefonsamtal, samt ytterligare dashboards och vyer.

6. Affärsmöjligheter: Fler funktioner och vyer för att hantera försäljningsmöjligheter, vilket hjälper säljteam att följa upp och stänga affärer.

7. Sales Board: En specialanpassad tabell knuten till affärsprocessflöden för affärsmöjligheter. Den använder en kanban-layout för att effektivisera pipeline-hantering, ge en intuitiv översikt och underlätta navigeringen mellan poster.

8. Lösningar: Vid val i en affärsmöjlighet genereras försäljningsartiklar automatiskt från ett standardiserat paket.

9. Cross-Selling Matrix: Ger säljteamen insikt i korsförsäljningsmöjligheter genom att visa vad andra kunder köper, vilket hjälper till att identifiera nya potentiella affärsmöjligheter.

10. Offert: Förbättrad hantering av offerter, vilket gör det enklare att skapa och hantera försäljningsdokument.

11. Avtal: En funktion för att hantera avtal, vilket hjälper företag att hålla koll på sina avtal och kontrakt.

12. Målkonton: Förbättrad hantering av målkonton för att rikta säljaktiviteter mot de viktigaste kunderna.

13. Kontoplan: En funktion för att skapa och hantera kontoplaner, vilket hjälper företag att planera och genomföra sina försäljningsstrategier.

14. Account Map: Visualisera marknadsföringslistor på en karta för att se kontonas geografiska placering. Färgkodade markörer indikerar områden där kundaktiviteter kan krävas.

15. Checklista: En flexibel uppgiftslista som strukturerar steg i processer som affärsmöjligheter, avtal och ärenden. Den förbättrar effektiviteten genom att fördela uppgifter mellan användare och förenkla arbetsflödet.

16. Utökad analys: Ytterligare diagram, vyer och instrumentpaneler för alla entiteter, vilket ger bättre insikter och analysmöjligheter.

 

Exempel på förbättringar och smarta funktioner i Absfront Accelerator 365

 

Användarvänlig 360-graders vy på kunden

Account – Användarvänlig 360-graders vy kunden.

Absfront Trade Sales Förbättrad aktivitetshantering

Account – Förbättrad aktivitetshantering​.

Förbättrad hantering av affärsmöjligheter med mer exakta prognoser och avtalsuppföljning

Opportunity – Förbättrad hantering av affärsmöjligheter med mer exakta prognoser och avtalsuppföljning​.

Campaign - Förbättrad Leads-hantering och konverteringsuppföljning

Campaign – Förbättrad Leads-hantering och konverteringsuppföljning​.

Accelerator Case - Bättre möjlighet för eftermarknad och kundservice

Case – Bättre möjlighet för eftermarknad och kundservice​.

Accelerator Account Map Geografisk översikt på kunder

Account Map – Geografisk översikt på kunder och dess relationer​.

Läs mer om Absfronts andra appar

 

Absfront_Payoff_Logo

Absfront Trade Sales 365

Branschfärdig add-on för säljstyrkor ute på fältet med kampanjstyrd och flexibel försäljning​.

Absfront_Payoff_Logo

Absfront GDPR add-on

Add-on som hjälper företag att enkelt hantera de olika momenten kopplat till GDPR.

Sebastian Merlöv, Absfront

Vill du veta mer om våra appar och boka en demo?

 

 

Sebastian berättar gärna mer

sebastian.merlov@absfront.com
070-517 94 03