Microsoft Dynamics 365 CRM / Customer Engagement
Vi är experter på Microsoft Dynamics 365 CRM (Customer Engagement) som är en plattform som erbjuder olika CRM-applikationer och är en del av Microsofts världsledande affärsplattform Microsoft Dynamics 365. Vi hjälper er med implementation, underhåll och support av ert CRM-system.
Vad är Microsoft Dynamics 365?
- Microsoft Dynamics 365 är en flexibel och skalbar lösning som kan anpassas efter olika branscher och behov.
- Microsoft Dynamics 365 integreras sömlöst med andra Microsoft-produkter såsom Office 365, Power Platform, Azure Integrations, Sharepoint och Teams.
- Microsoft Dynamics 365 utnyttjar artificiell intelligens och maskininlärning för att ge insikter, förslag och automatisering.
- Microsoft Dynamics 365 stödjer flera enheter och plattformar så att användarna kan arbeta var som helst och när som helst.

Microsoft Dynamics 365 CRM / Customer Engagement är en komplett CRM-lösning som sätter kunden i centrum
Microsoft Dynamics 365 är en världsledande affärsplattform som erbjuder CRM-applikationer för bland annat sälj, marknad och kundservice men även ERP-applikationer för order, fakturering och finansiella stöd. Absfront är experter på Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement, dvs CRM-applikationerna i plattformen. Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement är en komplett affärslösning som sätter kunden i centrum för din verksamhet, vare sig det gäller försäljning, marknadsföring, kundservice eller fältservice. Med Microsoft Dynamics 365 CRM / Customer Engagement kan du därmed förbättra kundrelationer.
CRM-applikationerna, dvs Sales, Customer Insights – Journeys, Customer Service samt Field Service, är helintegrerade med varandra och gör det möjligt att skapa integrerade kundresor genom att förena relationer, processer och data.
Med Microsoft Dynamics 365 CRM / Customer Engagement får du en av de bästa CRM-lösningarna på marknaden idag.
Microsoft Dynamics 365 CRM /Customer Engagement förbättrar medarbetarnas vardag
Ett stort hinder för många som arbetar med CRM idag är att affärsapplikationer inte hänger ihop med varandra. Användarupplevelsen är ofta olika beroende på vilken avdelning man tillhör eller vilken uppgift man vill utföra. Det ser också ofta olika ut beroende på om man arbetar på desktop eller i mobilen.
Genom att de olika affärsapplikationerna i Microsoft Dynamics 365 är integrerade med varandra kan användarna enkelt få en komplett 360-graders vy på kunderna. Då Microsoft Dynamics 365 är helt integrerat med Outlook, Teams och SharePoint kan användarna enkelt arbeta utan att skifta system samt återanvända data mellan applikationerna. Detta minskar drastiskt det administrativa arbetet. Användarna kan dessutom arbeta på olika enheter och plattformar så att arbetet kan utföras var som helst och när som helst.
Microsoft Dynamics 365 CRM / Customer Engagement är en lösning som integrerar sälj, marknad och kundservice
Huvuddelen av lösningarna på CRM-marknaden lever sina egna liv när det kommer till hela kundresan med Marknad, Försäljning och Service. Vill man som säljorganisation driva digital marknadsföring kan man behöva bygga dyra integrationer med andra lösningar eller flytta data mellan marknadsföringssystemet och säljstödet. Det är tidsödande och man riskerar att inte fylla kraven kring GDPR. Och det är nästan omöjligt att få koll på hela kundresan.
Med Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement hänger allt detta ihop och alla medarbetare som arbetar med kundresan i CRM-processen kan dela data och insikter med varandra. Detta gör i sin tur att samarbetet kring kunderna förbättras.
Copilot – medarbetarnas AI-assistent i vardagen
Microsoft Copilot är ett kraftfullt verktyg som integrerar AI direkt i CRM-lösningen. Med Copilot kan medarbetarna generera innehåll och ställa frågor direkt i lösningen. Copilot hjälper medarbetarna att hantera data mer effektivt, automatisera tidskrävande uppgifter, göra analyser och ge rekommendationer till sälj och kundservice samt tips på marknadsförings-aktiviteter.
Dynamics 365 CRM / Customer Engagement-applikationer
Absfront hjälper dig att komma igång med och underhålla Dynamics 365 CRM-applikationer. Absfront är en nära samarbetspartner till Microsoft och har kontor i Malmö, Linköping, Göteborg och Stockholm.

Dynamics 365 Customer Insights
En komplett modul för digital marknadsföring som automatiserar kundresor och optimerar verksamheter.

Dynamics 365 Sales
En försäljningsapplikation som hjälper företag att hantera och effektivisera sina försäljningsaktiviteter.

Dynamics 365 Customer Service
En lösning som hjälper företag att leverera snabb och personlig kundservice över flera kanaler.

Dynamics 365 Field Service
En lösning som hjälper företag att hantera arbetsorder, planering, och resursallokering för fältpersonal.

Dynamics 365 Contact Center
En lösning som integrerar generativ AI inriktad på att i realtid hantera kundinteraktioner över flera kanaler.

Dynamics 365 Project Operations
En integrerad lösning för att förbättra synlighet och samarbete i projekt.