Absfront Guide skapar kundupplevelser och kundservice som ökar er lönsamhet
Vi vet att kundupplevelsen är en nyckel för att skapa framgångsrika och lönsamma organisationer. Men hur går man då tillväga för att verkligen leverera en bra kundupplevelse? Vi tror på enkelhet som nyckeln till en kundupplevelse som verkligen skapar värde för både er slutkund och er organisation.
Kundservice lägger grunden till en positiv kundupplevelse
Med våra beprövade analysmetoder kan vi kartlägga er nuvarande situation och identifiera exakt hur ni kan förvandla er kundservice och kundupplevelse till en konkurrensfördel.
Oavsett om er frågeställning rör system, processer, sourcing eller organisation så har vi verktygen för att hjälpa er. Med en god operativa förståelse och med en strategisk blick hjälper vi er att skapa en kundservice och kundupplevelse som levererar ett högt affärsvärde.
Våra Absfront Guide-konsulter har en bakgrund som ledare inom kundservice och har lett flera förändringsresor som resulterat i kostnadsbesparingar, ökade intäkter och förbättrad kundnöjdhet. Med stor nyfikenhet, passion och genomförandekraft besitter vi en unik kompetens. Eller som en av våra kunder en gång sa ”Jag är så glad över att ni är här, jag kan fråga er om vad som helst som rör kundservice.”
Vi guidar er till en förbättrad kundupplevelse
Vi har lång erfarenhet av att driva och leda initiativ som förbättrar kundupplevelsen. Genom att hjälpa er att skapa en mer kundcentrerad organisation som förstår era kunders vardag kan ni hitta utvecklingsområden som inte bara ökar era intäkter utan också minskar era kostnader. Dessutom finns en stark koppling mellan ökat fokus på kundupplevelse och en förbättrad medarbetarupplevelse. Vi har modeller som hjälper er att integrera kundinsikter i ert utvecklingsarbete, kartlägga och optimera kundresor samt förstår vad som driver kundlojalitet. Allt detta görs med era målsättningar i fokus för att hjälpa er att uppnå era affärsmål.
Tillsammans med oss kan ni skapa enastående kundupplevelser som sätter er organisation i framkant. Vi har expertisen och verktygen som krävs för att transformera ert företag till en mer kundfokuserad och framgångsrik organisation.
Våra tjänster
Projektledning
Förvaltning och optimering
Kundservice
Kundupplevelse
Så har vi hjälpt andra
- Analys och förändringsprojekt kring kundservice och kundupplevelse för fastighetsbolag
- Analys och förändringsprojekt kring kundservice och kundupplevelse för nordisk e-handelskedja
- Framtagande av outsourcingstrategi för kundservice för internationellt retailbolag
- Implementation av kontaktcenterplattform hos stor kommun
- Framtagande av ny prismodell för kommunalt kontaktcenter
Kundcase
”JAG KÄNNER MIG VÄLDIGT TRYGG MED ATT HA REDWAYS KONSULTER HOS OSS! JAG KAN FRÅGA DEM OM VAD SOM HELST SOM RÖR KUNDSERVICE”
Serviceförvaltningen på Stockholms stad arbetar med att effektivisera stadens administration genom att samordna och leverera tjänster till stadens förvaltningar och bolag. Serviceförvaltningen tillhandahåller bland annat tjänster inom ekonomi, lön och pension samt…
KUNDINSIKTER – NYCKELN TILL FRAMGÅNG NÄR RIKSBYGGEN FÖRBÄTTRAR SIN SERVICEUPPLEVELSE
Med visionen att utveckla attraktiva boendemiljöer och som en av Sveriges största fastighetsförvaltare för bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare, har Riksbyggen alltid strävat efter att erbjuda enastående kundservice. Kundserviceavdelningen på…