Läkemedelsföretag har idag stora utmaningar kring hur man bäst når ut till marknaden. Speciellt utmanande är företag som har både OTC och Rx-läkemedel i sin portfölj då dessa affärsmodeller och kanaler till marknaden är olika. Denna lösning är relativt unik på marknaden för att stötta både dessa sätt att gå till marknaden.
Absfronts lösning
Absfronts CRM-lösning för Pharma binder ihop marknadsföring, försäljning men också den backoffice-support som krävs kopplat till Quality Assurance och stödjer roller såsom marknadsansvariga, produktansvarig, Key Account Managers, säljare på fältet och support-personal.
Genom Absfront Accelerator 365 och paketerade tjänster som bygger på en lång erfarenhet kring kunder inom branschen kan Absfront leverera en nyckelfärdig lösning till en begränsad kostnad inom loppet av 6 veckor från start till slut.
Genom en prenumerationsmodell så är investeringen i starten begränsad och den löpande kostnaden baserat på de behov ditt företag har. Genom Absfronts CRM-lösning för läkemedelsföretag kan du säkra upp att din verksamhet drivs enligt ”best practice” med förutsättningar att spetsa till arbetet för att blir starka i konkurrensen.
“BEST PRACTICE” | INNOVATION | INTEGRATION |
---|---|---|
En lösning som bygger på ”best practice” för läkemedelsföretag inom såväl OTC som Rx-produkter | Skapar möjlighet att öka konkurrenskraften med smarta funktioner som gör att du kan ligga steget före! | Integreras enkelt med Microsofts affärsapplikationer inom Microsoft Dynamics 365, Office365 samt datakällor för tex vårdpersonal |
Vill du veta mer?
Gå till Microsoft Marketplace där du läsa mer om hur ett sådant projekt kan levereras:
Eller kontakta oss på: sales@absfront.com
Exempel från Absfront Trade Sale 365-add on för Pharma.