Microsoft Dynamics 365 Customer Insights, fd Marketing, är mer än ett enkelt epost-system. Det är en komplett modul för digital marknadsföring som innefattar allt ifrån nyhetsbrev, sms och formulär till undersökningar, eventhantering och leadscoring. Med hjälp av data kan ni skapa automatiska flöden för att designa interaktiva kundresor.

Dynamics 365 Customer Insights har avancerade AI-funktioner, maskininlärning och dashboards, vilket gör det lätt att förstå och visualisera data.

Dynamics 365 Customer Insights – en komplett och robust marknadsmodul

Med Dynamics 365 Customer Insights kan ni  t.ex:

  • Skapa grafiskt innehåll såsom sms, push notifikationer, emails
  • Skapa formulär och publicera på din sajt och på fristående sidor
  • Organisera och hantera event
  • Skapa undersökningar och ta action på feedback
  • Designa interaktiva och personliga kundresor
  • Publicera innehåll  på sociala medier
  • Skapa leadscoringmodeller och kvalificera leads och routa dem vidare till säljavdelningen
  • Få tillgång till en integrerad Customer Data Platform (CDP)
  • Analysera din marknadsföring och din marknadföringsavkastning

Dynamics 365 Customer Insights är helintegrerat med Dynamics 365 Customer Service, Dynamics 365 Sales och Dynamics 365 Field Service vilket gör att sälj, marknad och service får en komplett och enhetlig 360-graders vy på kunderna. Det ger dem möjlighet att bygga kundrelationer i världsklass!

Introduktion till Customer Insights:

AI i Customer Insights:

Övriga produkter inom Microsoft Dynamics 365 CE